Podľa údajov spoločnosti si čoraz viac Slovákov chce privyrábať práve
predajom cez e-shopy. Evidujú pritom dlhodobý medziročný nárast počtu
e-shopov na úrovni 30 %. Na to, aby bol e-shop úspešný, by však mal jeho
prevádzkovateľ pamätať na niekoľko základných vecí.
Podľa Michala Benatzkeho z Upgates je základným faktorom úspechu e-shopu sortiment. "Ak
sa obchodník netrafí do vkusu zákazníkov, budú všetky ďalšie kroky
smerom k úspechu jeho projektu extrémne náročné. Potenciál úspešnosti
produktu sa dá dopredu odhadnúť prostredníctvom rôznych marketingových
nástrojov," priblížil Benatzky. Dodal, že okrem produktov musí mať
obchod nastavené ceny tak, aby boli akceptovateľné pre spotrebiteľa, ale
zároveň zohľadnili know-how, náklady a primeranú maržu.
Uspieť v konkurenčnom prostredí môže pomôcť e-shopu aj moderné a
vizuálne atraktívne riešenie, ktoré je zároveň jednoduché pre
používateľov. U zákazníkov často rozhodujú aj možnosti platby, väčšina
ľudí platí na internete platobnou kartou a očakáva ponuku moderných
platobných metód. Dôležitý je aj kvalitný, ústretový a podporný
zákaznícky servis.
Úspešný e-shop sa rovnako musí vedieť podľa Benatzkeho dostať k zákazníkovi čo najbližšie. "Cieľom
marketingu nemá byť len zvýšenie počtu objednávok, dôležité je aj
budovanie povedomia o značke a budovanie zákazníckej základne.
Získavanie nových zákazníkov je oveľa drahšie ako motivovanie
existujúcich k opakovaným nákupom," dodal.